Pressmeddelanden

Plexian deltar i årets höstupplaga av Mastercard Lighthouse FINITIV

Fintech-bolaget Plexian AB ("Plexian") meddelar idag att de är ett av 15 startups som kommer att delta i årets höstupplaga av Mastercard Lighthouse FINITIV.

Mastercard Lighthouse är ett innovationsprogram som kombinerar energin och innovationskraften från fintechföretag med stabiliteten och distributionsnätverk hos stora finansiella tjänsteföretag. Syftet är att bygga partnerskap som stärker hela ekosystemet i Norden och Baltikum. Till hösten har 15 konkurrenskraftiga fintechföretag valts ut för att utforska partnerskap med Mastercard, AWS, de nordiska och baltiska bankerna, men också med varandra.  

"Vi är stolta och glada över att vara ett av de utvalda företagen som får delta i höstens upplaga av Mastercard Lighthouse FINITIV program.  Det har varit en ansökningsprocess där vi har förstått att mer än 1000 företag granskades i Norden och i Baltikum.  Att vara ett av de 15 bolag som blivit utvalt är såklart motiverande. Vi vet att vi har hittat en unik modell där vi utvecklat framtidens lojalitetsprogram. Nu får vi bekräftelse igen om att det är så. Vi ser en stor potential med att få delta i programmet där vi får möjlighet att tillsammans med Mastercard och deras partners utforska nya möjligheter att bli ännu bättre", kommenterar Staffan Mattson, VD på Plexian.

"Detta är en förträfflig möjlighet att hitta nya samarbeten och få mer kunskap från olika delar av ekosystemet. Vi ser ett ökat intresse för lojalitetslösningar som drivs av ny smart teknik och Mastercard Lighthouse FINITIV programmet blir en plats där fintech företag med olika perspektiv får möjligheten att mötas och inspireras av varandra", säger Lina Andolf-Orup, CCO på Plexian.

 Läs mer här om årets höstupplaga av Mastercard Lighthouse FINITIV

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Staffan Mattson, VD Plexian AB (publ)
E-post: staffan@plexian.se 

Om Plexian

Plexian är ett FinTech bolag som grundades 2017 med ett fokus på kunden baserat på möjligheter skapade genom "open banking". Plexians affärsmodell bygger på att konvertera redan existerande medlemmar hos partners med stora medlemsdatabaser, till användare av den egenutvecklade plattformen Edge.

Filer för nedladdning

Prenumerera

Pressmeddelanden och rapporter via E-post.