Investor relations

Pressmeddelanden

Fitness24Seven lanserar lojalitetslösning tillsammans med Plexian

Fitness24Seven har utmanat gymbranschen sedan starten genom att hela tiden anpassa sitt koncept efter marknaden. Man var tidiga i Sverige med att slopa bindningstider, ha öppet dygnet runt och införa tjejgym. Nu går man ett steg längre och lanserar en lojalitetslösning för sina drygt 300 000 medlemmar i Sverige tillsammans med Malmöbaserade FinTech-bolaget Plexian. Genom sitt samarbete ska Plexian och Fitness24Seven lansera attraktiva och personifierade erbjudanden till alla Fitness24Sevens medlemmar genom lojalitetsplattformen Edge.

"Vi ser detta samarbete som ett utmärkt sätt att enkelt tillföra mervärde till våra medlemmar. Valet av samarbetspartner var enkelt eftersom Fitness24Sevens värderingar väl stämmer överens med Plexians, och att båda parter bygger sin affär utifrån långsiktighet, kundfokus och riktigt bra villkor för konsumenten" - säger Magnus Frennmark, VD på Fitness24Seven

Plexian arbetar med lojalitetslösningar som är skräddarsydda för individen, något man tror kommer att bli allt vanligare i takt med att AI-tekniken mognar. Plexian ser en hög efterfrågan på lojalitetslösningar som erbjuder kunden ett värde de faktiskt vill ha och är som en effekt av detta i en stark tillväxt på en attraktiv marknad med stor potential.

"Den traditionella modellen kopplad till begreppet kundlojalitet, som poäng på köp är utdaterat. Att erbjuda ett lojalitetsprogram är inte längre lösningen. Framtiden är att engagera kunder i varumärket och kommunicera med kunderna där de befinner sig, genom genuina och ärliga relationer. Vi är därför väldigt glada över partnerskapet med Fitness24Seven. Redan från första mötet hade vi en ömsesidig förståelse för hur och varför kundlojalitet skall byggas i den nya digitala världen. Vi är också tacksamma att få möjligheten att ta en aktiv del av den framgångssaga Fitness24Seven skriver. För Plexians del innebär det att vårt koncept Edge introduceras i en miljö och med en partner som kommer att ge oss precis den start på vår egen resa som vi vill ha" - säger Staffan Mattson, VD på Plexian.

Fitness24Seven är en av Europas snabbast växande gymkedjor och riktar sig till den vanliga motionären som tycker att kvalitativ träning inte skall kosta en förmögenhet. På drygt tio år har de gått från att ha ett enda gym i Malmö till att ha närmare 250 gym i sex länder (Sverige, Norge, Finland, Polen, Colombia och Thailand). Medlemmarna på Fitness24Seven har tillgång till alla anläggningar, i alla länder, dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och det finns även separat avdelning för tjejer.

Plexian är ett Malmöbaserat FinTech-bolag som genom sin egenutvecklade lösning Edge bygger genuin kundlojalitet tillsammans med strategiska partners. Edge använder teknik för att skapa relevans för användare, partners och handlare och därmed göra det möjligt för konsumenter att ta bättre beslut. Plexian utvecklar lösningar som baseras på ett utifrån-in tänk där användarens bästa står i fokus och arbetar med partners som delar den filosofin.

Primary Contact: 

Staffan Mattson
Presskontakt
CEO
staffan@plexian.se 

Plexian® is a mobile-first FinTech who will that empowers consumers to make better decisions. We have a solid experience from the financial industry and combine that with an entrepreneurial mind. Our vast network allows us to work with the best service providers for the Plexian platform. We are Making Fans!

Filer för nedladdning
2021-07-09
Regulatorisk

Fintechbolaget Plexian AB ("Plexian") meddelar idag att bolaget och Coop Sverige AB ("Coop") har tecknat en avsiktsförklaring. Avsiktsförklaringen omfattar ett samarbete bolagen emellan för att integrera Edge-plattformen i Coops medlemsprogram som har över 3,7 miljoner medlemmar.

2021-07-09
Regulatorisk

Fintechbolaget Plexian AB ("Plexian") meddelar idag att bolaget och Cashbutler AB ("Cashbutler") har tecknat en avsiktsförklaring. Avsiktsförklaringen omfattar etablering av ett joint-venturebolag som ska utveckla den digitala valuta som ska användas för återbäring i Edge-plattformen.

2021-07-02

Fintechbolaget Plexian AB ("Plexian") tar nästa steg i utvecklingen av sin lojalitetsplattform Edge och har nu beslutat att utveckla en digital valuta för bästa möjliga lösning till alla användare.

2021-06-16

Fintech-bolaget Plexian AB ("Plexian") har beslutat att vidareutveckla bolagets affärsstrategi och därigenom utöka nyttan för användaren samt möjliggöra för fler partnerskap. Det första steget är att vidareutveckla lojalitetskonceptet genom att undersöka förutsättningarna att bli licensierad kortutgivare.

2021-05-07

Fintechbolaget Plexian har rekryterat Niklas Gustafsson i rollen som CTO.

2021-04-28

Fintechbolagen Plexian och Enfuce har ingått ett strategiskt samarbete för att tillsammans driva innovation inom betalnings- och lojalitetslösningar.

2021-04-14

Idag, den 14 april 2021, inleds handeln i Plexian AB (publ) ("Plexian" eller "Bolaget") på Nasdaq First North Growth Market. Plexians aktie har ISIN-kod SE0015659941 och handlas under kortnamnet PLEX. Teckningsoptionerna av serie TO2 har ISIN-kod SE0015659933 och handlas under kortnamnet PLEX TO2.

2021-04-08

Nasdaq Stockholm AB har idag den 8 april 2021 godkänt Plexian AB:s ("Plexian" eller "Bolaget") ansökan om upptagande till handel av Bolagets aktier och teckningsoptioner av serie TO2 på Nasdaq First North Growth Market.

2021-03-31

Plexian AB (publ) ("Plexian" eller "Bolaget") offentliggör härmed utfallet av erbjudandet av units i Bolaget i samband med noteringen av Bolagets aktier och teckningsoptioner av serie TO2 på Nasdaq First North Growth Market ("Erbjudandet").

Intresset för att teckna units i Plexian har varit stort och erbjudandet blev betydligt övertecknat. Erbjudandet, sett till antalet tillgängliga units[1], tecknades cirka 5 gånger. De inkomna anmälningarna är fördelade på cirka 800 konton.

Mot bakgrund av det stora intresset har styrelsen beslutat om att genomföra en övertilldelningsemission om ytterligare 50 000 units i samband med noteringen.

1
2

Prenumerera

Pressmeddelanden och rapporter via E-post.